Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
دایناسورهای زنده « پرثوه

سواحل زیبای پاپوا گینه ی نو

سلام

همواره افرادی امیدوار بوده اند که با جست و جو در گوشه های ناشناخته یا کمتر شناخته شده ی زمین آثاری از دایناسورها پیدا کنند . البته زنده .

اکنون گویا در پاپوآ گینه ی نو , دو پرنده کشف شده اند که رسما بازمانده ی خزنده های پرنده ی ماقبل تاریخی هستند . البته جست و جوهای دانشمندان قبلا به کشف 200 گونه ی جانوری جدید که در هیچ کجای دنیا دیده نشده بودند  منجر شده بود و نهایتا این دو پرنده هم برای کامل شدن شگفتیهای طبیعت پاپوآ پا پیش گذاشتند . کشف کوچکترین و بزرگترین موشهای جهان هم بخشی از این اکتشافات عجیب است . موشی با قامت 2 سانتی متری و موشی با طول 82 سانتی متر !!! یعنی اندازه ی یک گربه که به گفته ی اعضای تیم فیلم برداری بی بی سی حتی ذره ای از انسان نمی ترسیده .  

قورباغه ی پوزه دراز , یکی از اکتشافات جدید

اول بفرمایید که می دانید اصلا پاپوآ کجاست ؟ آمریکای جنوبی ؟ آفرین , آفرین , اشتباه است . پاپوآ در شرق اندونزی و شمال استرالیاست . همان جایی است که 600 جزیره دارد و خانواده ی دکتر ارنست ( همان کارتون دوران کودکی مان ) در سفر ناکامشان به استرالیا در یکی از جزایر آن فرود آمدند و ساکن شدند .

( به ادامه ی مطلب بروید )

یک جزیره ی یگانه ( منحصر به فرد ) , خشکی به صورت حلقوی دریاچه ی کوچکی را که بایک باریکه به دریا متصل است در بر گرفته

طبیعت زیبای پاپوا شامل کوهها و جنگلهای انبوه پرباران است که بخش مهمی از آن به دلیل تراکم بالا از انگولک های مخرب انسان دور مانده است . به همین دلیل است که گونه های جانوری آن سالم و بی خطر انقراض تا امروز به زندگی خود ادامه داده اند .

یک پرنده ی زیبا , بومی پاپوآ

اما نکته ی جالب توجه همان دو پرنده ای هستند که اخیرا شناخته شده اند . البته به گواهی عکسهای قدیمی از دیرباز این پرندگان در صورتی که از عمق جنگلها خارج می شده اند بوسیله ی مردم دیده می شده اند . اما چون هیچ گاه یک زیست شناس آنها را ندیده بوده از لحاظ علمی هم وجودشان جدی گرفته نشده است .

طبق مشاهدات اولیه , یکی از آنها به خانواده ی پتروزور ( pterosaur ) تعلق دارد .

این یک پتروزور ماقبل تاریخی است که فسیل آن به فراوانی یافت شده

این هم پتروزوری که اخیرا زیست شناسان دیده اند

این هم پتروزوری که اخیرا زیست شناسان دیده اند

این پتروزور امروزی هم مانند اجدادش نوک بسیار بزرگ و مستحکم با زایده های دندانی ریز روی لبه ی آن دارد و بالهای بزرگ و گسترده اش مانند بالهای خفاش از جنس پوست است , نه پر .طول این بالها چیزی در حدود 4 تا 5 متر است .  زایده ی استخوانی بزرگ پشت سرش هم که دیگر مهمترین نشانه ی پتروزورهاست .

تصاویر قدیمی ( اگر واقعی باشند ) نشان دهنده این هستند که این پرندگان را همه دیده بودند جز زیست شناسان

زیست شناسان از بومی ها شنیده اند که پتروزورها می توانند خیلی بزرگتر از اینهایی باشند که اخیرا دیده شده اند

اندازه ی این پتروزور چشمگیر است ( اگر عکس جعلی نباشد )

فیلم مربوط به دیده شدن این پرنده را می توانید از اینجا بگیرید .( حجم 2.16 مگابایت )

از اینجا می توانید عکسهای بسیار زیبایی از سواحل پاپوآ را ببینید .

پیدا شدن این پرندگان نشانگر یک واقعیت مهم است , این که ما انسانها هنوز برخی قسمتهای کره ی زمین را زیر سلطه نیاورده ایم و باید هرچه زودتر نسبت به تخریب آن بخشها هم اقدام کنیم !!

منابع :

وبلاگ انگلیسی زبان حقایق پشت پرده
سایت جامع دنیای اسرار آمیز
سایت انگلیسی زبان ماژلان تریدرز
2010/10/25
بدون دیدگاه

بدون دیدگاه »

No comments yet.

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب