Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
تا نباشد چیزکی . . . !!! « پرثوه

سلام

شهرت مردم قزوین در یک امر به خصوص کاملا زبانزد و فراگیر است . از قراین و شواهد هم پیداست که این شهرت چندان دیر پا نیست . چون مثلا عبید زاکانی در قرن هشتم هجری لطیفه های زیادی از قزوینی ها گردآوری کرده که همگی بیانگر این هستند که در آن روزگار قزوینی ها به تند خویی و بداخلاقی شهره بوده اند و نه چیز دیگر .

امروز چشمم به نوشتاری افتاد که سرچشمه ی شهرت امروزی قزوین را پرونده ی قضایی پرسر و صدایی می دانست که متهم ردیف نخستش فردی به نام کاظم قاقی یوده . کاظم کوه کن ها معروف به کاظم قاقی ( قاق نوعی نان قندی خشک است ) گویا باغ آلویی داشته که تله ی بزرگ وی محسوب می شده . گاهی اوقات در این باغ باز می مانده تا کودک بیچاره ای سر برسد و از همه جا بی خبر برای دزدی میوه وارد شود . پس از مقداری میوه دزدی پسر بچه ی بیچاره ی وقتی عزم گریختن می کرده ناگهان با عمو کاظم مهربان روبرو می شده .

کاظم خان هم با توجه با اینکه شاهد جرم بوده با تهدید و ترساندن , کودک را مجبور به سکوت و اطاعت می کرده و به همین ترتیب به گروه بزرگی از کودکان منطقه تجاوز می کند .

هر چه تلاش کردم که زمان این رویداد را حتی به صورت حدودی به دست بیاورم به جایی نرسیدم . اما گمانم این است که دست کم 50 , 60 سالی از آن می گذرد .

به هر روی آقای کاظم قاقی پس از دستگیری به اعدام محکوم شده است . معروف است که در زمان اعدام از نگهبان کنارش خواسته که چشمانش را باز کند تا ببیند کسی از کودکان قربانی آنجا حضور دارد یا نه .

به محض باز شدن چشمانش به مسوول اجرای حکم اعدام می گوید : اِ اِ , محمد یتیم تویی بَبَم ؟ تو را هم که من زده بودم !!!

و بدین سان بود که اسطوره ی ب.چه ب.ازی قزوینی ها شکل گرفت و شهره ی آفاق شد . البته ظاهرن این تنها پرونده در این زمینه نبوده و کسان دیگری هم مانند کاظم خان قاقی در این زمینه به شهرت رسیده اند .

اما این که کلا مردم قزوین به امر ب.چه دوستی شهره شده اند بیشتر جنبه ی شوخی و مزاح دارد و آنگونه که گروهی می گویند : “توهین به قزوینیها” شاید اندکی بی انصافی باشد .

* گویا شبی در برنامه ی 90 عادل فردوسی پور گفت و گوی تلفنی با اصغر مدیرروستا مربی وقت پیکان ( که روزگاری مقیم شهر قزوین بود ) داشته و از اعتراض تماشاچیان به داور مسابقه می پرسد که نام کسی را می برده اند و او کیست ؟! که اصغر مدیر روستا با خنده می گوید او یکی از شخصیتهای معروف شهر قزوین است . گویا تماشاچیان شعار می داده اند : ” کاظم قاقی کجایی ؟ این داور رو … “

2011/08/27
49 دیدگاه

49 Comments »

  1. مهدی نورمحمدی
    9:56 ق.ظ در مارس 18th, 2012

    دوست عزیز، من از اهالی قزوین هستم. مطلب شما را درباره کاظم قاقی خواندم و خیلی ناراحت شدم. بدانید که در هر جماعتی خوب و بد هست و هیچ وقت عمل زشت یک نفر را به پای یک شهر نمی گذارند. اگر چه شما شوخی کرده اید، ولی بدانید که انتشار این مطلب در اینترنت گناه است و برایتان بار اخروی دارد. جذاب تر کردن یک سایت یا وبلاگ، ارزش خریدن عقوبت اخروی را ندارد، البته اگر به آن معتقد باشید. لازم است به اطلاع شما برسانم که قزوین یک شهر تاریخی و فرهنگی است. این شهر در زمان صفویه در حدود 55 سال پایتخت ایران بوده است. شهر قزوین زادگاه شخصیت های مشهوری همچون: حمدالله مستوفی (مورخ، جغرافی دان، نویسنده و شاعر)، عبید زاکانی (پدر طنز فارسی)، میر عماد قزوینی (اسطوره خوشنویسی ایران)، دهخدا (پدر لغت نامه نویسی)، عارف قزوینی (شاعر، تصنیف ساز، خواننده و آهنگ ساز بزرگ عصر مشروطه و خالق ترانه زیبای از خون جوانان وطن لاله دمیده)، علامه محمد قزوینی (بنیانگذار تحقیقات علمی نوین در ایران)، سید اشرف الدین حسینی (شاعر طنزپرداز عصر مشروطه و مدیر روزنامه نسیم شمال) و صدها ادیب، شاعر، دانشمند، عالم، هنرمند و خوشنویس دیگر.
    شهر قزوین پایتخت خوشنویسی و کانون طنزپردازان بزرگ کشور است. این شهر با وجود این که یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده، 17 درصد از آثار تاریخی کشور را در خود جای داده است. شهر قزوین مدفن چهار تن از انبیای الهی به نامهای سلام، سلوم، سهولی و القیا است که از انبیای بنی اسرائیل بوده اند و مرقد آن ها در خیابان پیغمبریه قزوین قرار دارد. حال انصاف بدهید که آیا انصاف است که به جای پرداختن به این سابقه درخشان، یک فرد بدنام را سمبل یک شهر بدانیم، حتی اگر به شوخی باشد. بدانید که استعمار انگلیس برای اولین بار به ما یاد داد که علیه یکدیگر لطیفه بسازیم و همدیگر را تمسخر کنیم و ما ناآگاهانه به ساختن لطیفه علیه ترک ها، کردها، لرها، اصفهانی ها، رشتی ها و قزوینی ها هستیم و آب به آسیاب دشمن می ریزیم. اگر شما دوست گرامی به میهن خود علاقه دارید، از شما خواهش می کنم که این مطلب را از وباگ خودتان حذف کنید و باعث ناراحتی مردم یک شهر تاریخی و فرهنگی نشوید. با تشکر از لطف شما.

  2. وحید فلاحی
    1:47 ب.ظ در مارس 22nd, 2012

    سلام
    نوشتار شما به روشنی نشان داد که یا مطلب را نخوانده اید یا سرسری خوانده اید . اگر خوانده بودید می دانستید که رواج چنین شهرتی در قزوین را فقط به این پرونده و شوخی نسبت داده بودم و با استناد به یک سند تاریخی نتیجه گرفته بودم که ریشه ی تاریخی هم ندارد . بی دلیل ناراحت شدید . قزوین هم شهری است مانند دیگر شهرهای ایران و مردم مهربانش مانند دیگر ایرانیان .

  3. kljk
    10:57 ق.ظ در آوریل 10th, 2012

    وحید جان ببم اینا چی نوشتی

  4. ب
    8:57 ق.ظ در می 22nd, 2012

    كاظم قاقي من رو هم زمين زده
    خا ازش نگذره

  5. كاظم
    10:16 ق.ظ در جولای 21st, 2012

    اگر نميدانيد بدانيد كاظم قاقي طيب تهران رو هم زده زمين سر ي موضوعي جر و بحثشون ميشه كاظم ميگه من به صبح فردا نرسيده تو رو زدم زمين طيب به كاظم ميگه سگكي باشي جقله قد كوتله يالا سيكتر شب كاظم راه مي افته ميره تهران ميره بالا پشت بوم خونه طيب شب تو خونش توي خوب طيب………ميكنه وطيب از روي خجالت روش نميشه از خواب بيدار شه.

  6. مسعود
    12:25 ب.ظ در ژانویه 21st, 2013

    این که قزوینی جماعت یک عده شان اهل این کار هستند دروغ نیست خودشون ابروی خودشان را برده

    اند من رفیق داشتم بچه قزوین خودش گفت سر بچه بازی 50 تا ادم با هم دعوا کردن خودتون قضاوت بکنید

  7. نون قاق
    2:36 ب.ظ در فوریه 11th, 2013

    همه شهر های ایران تقریبا هرشهری یک شاعر یک نویسنده یک آدم قیور و …… که شما حساب کنید هر شهری واسه خودش انسان های بسیار بزرگی دارند .ولی این قزوین مزخرف انسان بزرگ و تاریخیش شده کاظم فافی که آبروی قزوین را برده من یه قزوینیم که واقعا فرهنگ این شهر زیر صفر هستش مخصوصا اون لحجه مزخرف وآبرو ببرشون که موقع دعوا بکار میره که از این لحجه در موقع دعوا کردن میگند تا طرف مقابل بترسه واون آدم قزوینیول اصل که این لحجه زبان مادری او هستش و افتخار میکنه ولی میرسه به یک دختر سریع تهرانی میکنند حرف زدنشونو.عشق دادابازی هم دارند ولی سگ همیشه دم در خونش پارس میکنه.بلا نسبت با فرهنگ ها

  8. ali
    9:29 ق.ظ در مارس 5th, 2013

    من همینجا علام میکنم به کل جهانیان که ما کاظم دوست داریم و به او احترام میگذاریم و هر کس در این کشور بزرگ یعنی قزوین احترم نگذارند ودر این کشور شاخ شوند به ان ها هم تجاوز خواهیم کرد اون مسعود … را بااون … زیریش را از این سایت بردار چراکه این بزرگ ترین افتخار ماست بعدش برای انها یک ایمیل بده بگو که من گفتم که همین دیشب بود که داش تی به … بعد امدی این جوری میگی فقط اگر یک شب گیرت نیارم واگر هم فکر می کنید درون شهر خودتان خیلی زور دارید وخیلی شاخ هستید فقط کا فیاس روزی به قزوین بیاید تا … تابفهمید قزوین این نه اونی که شم ها فکر میکنید ازطرف علی تیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاخ نشید حالی تانشد ببم جان اگر نشد بیام هالی تان کنم

  9. وحید فلاحی
    1:11 ب.ظ در مارس 6th, 2013

    گفتار گهر بار این هم میهن گرامی را تا جایی که می شد ویرایش کردم . برای بقیه اش هم پوزش می خواهم .

  10. arash
    2:52 ب.ظ در آوریل 16th, 2013

    ترک ورشتی رانمی گم قزوینی ها اصیل بالام جانی ها رامی گم گذشت از شوخی خیلی بست هستند خدا لعنت شان بکنه برای یه قرون …

  11. پ
    1:00 ق.ظ در می 14th, 2013

    هر كس به اندازه شعور و شخصيتش اقوام ديگر را پردازش مي كند و هر آنچه كه خود هست سر راهش قرار ميگيرد پس اگر توصيف نظر دهندگان در مورد قزوينيها اينچنين است بهتر است كمي بيشتر به خود رجوع كنند و اينكه اگر قزوينيها اينقدر كه ميگوييد بد هستند اينهمه مهاجر در آن چه ميكنند كه خود را مالك تمامي داشته هاي شهر ما مي دانند و سعي در ترويج ضد فرهنگهاي خود در شهر فرهنگي مارا دارند

  12. ب
    2:04 ق.ظ در آگوست 9th, 2013

    ببم جان راه داره بیای قزوین بند کفشت باز شه خودت می فهمی

  13. محسن
    7:41 ب.ظ در دسامبر 3rd, 2013

    سلام شهر ما که از قزوین بدتره اولین شهره که پرونده عمل زشت لواط زیاده.بیشتر پسراش همجنس بازن

  14. روح کاظم همیشه زندست
    5:49 ب.ظ در ژانویه 9th, 2014

    روح کاظم همیشه زنده است هرکس یاور نداره بیاد قزوین باور دارش میکنیم افتاد یا بیاندازمش

  15. حمید دادا
    3:24 ب.ظ در فوریه 13th, 2014

    یادتان نرود یکی از نوچه های کاظم قاقی به اسم … هنوز زندس. کسی شک داره بیاد هادی آباد قزوین بند کفششو ببنده اونوقت…

  16. مجید حاتم
    4:14 ب.ظ در جولای 23rd, 2014

    سلام . این که دز قزوین بچه بازی وجود دارد درست است … و من نیز در این زمینه کار هایی انجام داده ام ….

  17. شش
    1:44 ب.ظ در اکتبر 4th, 2014

    پرچم کاااااظم قاقی تو عرشه

  18. مرضیه از تهران
    11:52 ب.ظ در نوامبر 23rd, 2014

    سلام. من نمیدونم این کسانی که کامنت گذاشتن واقعا از اهالی اصیل قزوین هستند یا نه! اما بنده شخصا با سفر هرچند کوتاه مدتی که به قزوین داشتم پی بردم که چه شهر با قدمت و اصیلی هستش. و همینجا بود که برام سوال شد پس این شهرت قزوینی ها از چه بابت هست؟! و به اینجا رسیدم!
    روی صحبت من با ساکنان و اهالی این شهر هست.اگر هم وجود چنین واقعه ای صحت دارد، شما باید سعی در کمرنگ کردن آن و در برابر پررنگ کردن و مهمتر جلوه دادن قدمت و فرهنگ شهرتون و خودتون باشید نه اینکه…
    خلاصه اینکه “ایران سرای من است” و من شخصا سعی میکنم تا تمام خوبی هایی رو که در این شهر دیدم ترویج کنم چون بخشی از هویت ملی من محسوب میشه.

  19. وحید فلاحی
    8:24 ب.ظ در نوامبر 27th, 2014

    مرضیه خانم عزیز , هدف نگارش این نوشته این بود که نشان داده شود فقط یک مورد پرونده ی قضایی و حس شوخ طبعی ایرانی این شهرت را بوجود آورده , ولی شوربختانه بیشتر خوانندگان گرامی به دلیل دقت کم این هدف را نمی بینند , این می شود که هر روز تعداد زیادی کامنتهای توهین آمیز به ناچار به سطل زباله فرستاده می شوند .

  20. علی- قزوین
    3:49 ب.ظ در دسامبر 22nd, 2014

    شما یه لطفی کن این مطلب رو بردار دیگه مجبور نمیشی تعداد زیادی کامنت های توهین آمیز رو به ناچار به سطل زباله بفرستی.
    این مطلب خودش باعث شده یه عده که میخوان شهر قزوین رو بدنام کنن بیان اینجا کامنت بذارن.
    خواهشا این مطلب رو بردار.
    ممنون

  21. بی نام
    12:19 ب.ظ در ژانویه 3rd, 2015

    هر کجای ایران خوب وبد داره….. در زمان خلیفه دوم غلام سیاهی به کشتن اربابش اعتراف کرد اونو برای اعدام میبردند. در بین راه به امیر مومنان علی (ع) برخورد کردند، حضرت ماجرا را جویا شدند و فرمودند با هم به نزد خلیفه میرویم. در آنجا حضرت دلیل اعدام این شخص را از خلیفه دوم سوال کردند و او گفت که غلام به قتل صاحبش اعتراف کرده… حضرت فرمودند: آیا دلیل این کارش را از او پرسیدید؟ خلیفه گفت خیر.. حضرت از غلام سوال کردند که غلام گفت : صاحبم به زور به من تجاوز کرد بعد از آن من در فرصتی مناسب او را به قتل رساندم و پشیمان نیستم.. حضرت فرمودند: به مزار آن شخص میرویم و جمعیت زیادی از جمله خلیفه دوم همراه حضرت شدند… به دستور حضرت قبر صاحب غلام را گشودند و با کمال تعجب دیدند جسدی درون قبر نیست… حضرت رو به جمعیت کرده و فرمودند : به خدایی که جان در دست اوست از رسول خدا شنیدم که فرمود : هرکس لواط کند و با این گناه از دنیا رود … ملائک جسد او را به همانجایی میبرند که خداوند قوم لوط را هلاک کرد و روز قیامت با آنها محشور خواهد شد وبعد از آن فرمود که این غلام از راستگویان است و حکم به آزادی ان شخص داد…

  22. ايراني دوست
    2:52 ب.ظ در ژانویه 28th, 2015

    سعي كنيم به همديگر احترام بذاريم ، همه ما از هر طريقي كه امكان داره بايد اين چهره زشت رو از قزويني ها پاك كنيم .

  23. ارسلان
    8:13 ب.ظ در آوریل 9th, 2015

    درود به دوستان عزیز.
    من قزوینی نیستم ولی به تمام کشور هموطنان ایرانی عزیزم احترام می ذارم ودوسشون دارم.
    هرچند که این مطلب ایشون یک مطلب طنز بود ولی در مورد مهر و محبت وگل بودن مردم قزوین شکی ندارم همینطور که درمورد عالی بودن مردم دیگر نقاط کشور عزيزمون ایران شکی ندارم.
    پاینده باد ایران و درود بر هم وطنان عزیز قزوينيم.

  24. علی
    12:38 ب.ظ در آوریل 18th, 2015

    واقعا برای جنابعالی بابت این مطلب چرند و کامنت های منتشر شده متاسفم. بنده خودم از اهالی قزوین هستم. قزوین شهری دانشگاهی با گردش مالی بالا و صنعتی است. مردم خوب و مهمان نوازی هم دارد. اینکه یک عده جهت عقده گشایی از دیدن پیشرفت های اخیر شهر قزوین اینگونه فضای سایبر را بر ضد قزوین آلوده می کنند. ناراحت کننده است. بنده دوستان زیادی از شهرهای مختلف داشته ام که به شهر ما سفر کرده اند و از نظافت و زیبایی خیابان هایش بسیار تعریف کرده اند. اونوقت جنابعالی اینجا گل به خودی می زنید؟!!

  25. محمد
    10:18 ق.ظ در آوریل 20th, 2015

    آقای وحید فلاحی نوشته شما مستند نمی باشد و در مورد داستانی که گفته اید اصلا اینطور نیست
    خواهشمندم بفرمایید که از کجا تحقیق کرده اید
    من تا اینجا می دانم که کاظم قاقی به دلیل چاقو کشی و قتل اعدام شده نه به خاطر داستان باغی که شما گفتید و گرنه اشاره به سند کنید و بعد بنویسید.

  26. وحید فلاحی
    2:39 ب.ظ در آوریل 29th, 2015

    سلام . شوربختانه دسترسی به پرونده های دادگستری استان قزوین آنهم در دهه های گذشته ندارم . بنا به همین دلیل هم بود که چند بار در نوشته آورده ام که : ” گویا ” چنین بوده و ” گویا ” چنان بوده . ضمن اینکه بیان این نکته که این شهرت جنبه ی شوخی دارد و از یکی دو پرونده ی قضایی سرچشمه گرفته کجایش توهین آمیز است ؟ بیشتر به نفع مردم خوب قزوین است تا به ضررشان .

  27. amir
    1:12 ب.ظ در می 5th, 2015

    واقعا براتون متاسفم بیاید قزوین بعدا برید اینارو بخونید من نمیگم قزوین هیچ مشکلی نداره ولی به جرءت میگم که از همه ی شهر دیگه بهتره چون من همیشه به همه جاهای ایران سفر کردم

  28. وحید فلاحی
    8:03 ب.ظ در می 8th, 2015

    سلام , برای من جای شگفتی زیادی دارد که بیشتر کامنت گذاران که به زبانهای مختلف متاسف هستند , حتی زحمت خواندن این نوشته ی چند خطی را به خودشان نداده و فقط متاسف می شوند . پیروز باشید متاسفان .

  29. مجتبی قتره
    8:40 ب.ظ در می 10th, 2015

    سلام من احل قزوینم وهمین جا بدنیا امدم وزندگی میکنم
    اگه ازمن میشنویدباید بگم کازم این جوریاهم نبوده بگفته پیرمردای راه اهن قزوین که بچه محلاش میشن کازم پهلوان بوده وخود من هم به عینه عکسشو توزور خانه راه اهن دیدم باقدکوتاه ولباس پهلوانی کازم تو هم دوره هاش به یکه بزنی معروف بوده واوازه شهرتش از همین جا میپیچه که هرجا بابچه های قزوین کسی دعوا میکرد میرفت تواون
    شهر ودعواوالقصه که تاهمین الان هم بین بچه های قزوین این قزیه هست که میگن طرف دعواشون بایدبلا سرش بیارن تاسرشو نتونه بلند کنه وکل قزیه که این همه هرفش هست همینه گرچه ادمای بیشرفی که بخوان بابچه این کارو بکنن همه جای دنیا هستش ومن نمیگم که نیست ولی اون بیشعوری که میگه فرهنگ ندارن بدونه که قزوین پایتخت فرهنگ وخوش نویسی ایرانه وان بی بته ای که میگه قزوین شاعر وشخصیت بزرگی نداره باید بگم که عارف قزوینی چیه میرداماد بچه کجاست این همه اثار باثتانی وفرهنگی از کجمونده و….. اتفاقا لحجه شیرینی هم دارن مگه جای دیگه دعوا میشه بالحجه ای غیراز شهر خودشو حرف میزنن اینایم که خیلی چرتوپرت میگن به نظر من جزواون بچه پررو های هستن که گیر بچه های قزوین افتادن

  30. وحید فلاحی
    6:24 ب.ظ در می 13th, 2015

    سلام
    از منطق جناب مجتبی قطره ( قتره ) سپاسگزارم . اشتباهات نوشتاری ایشان را تغییری ندادم , شاید با دلیل خاصی به این شکل نوشته باشند . تا آنجایی که به شخص من مربوط می شود ابدن توهینی به مردم شریف قزوین نکردم , اگر در کامنتها هم گفته ی نامربوطی آمده باشد دیدگاه یکی از هم میهنانمان است . ولی آنچه که روشن است قزوین شهری است کهن , با پیشینه ی فرهنگی درخشان که نیازی به اثبات ندارد

  31. ب
    10:09 ب.ظ در سپتامبر 22nd, 2015

    ببین اقا قزوین یه شهریه که 300هزار نفر دانشجو از شهرا ی دیگه داره.من هم شنیدم که همچین حرفی رو راجع به کاظم قاقی میزنن.پایین شهرم زیاد رفتم.تو قزوین تیپ و قیافه های غیر طبیعی و نا متعارف قابل قبول نیست.یعنی مردم باهاش کنار نمیان.به دلیل همین وقتی یه پسر با شلوار تنگ تیپ انچنانی تو پایین شهر میره بهش چپ چپ نگاه میکنن و تیکه میندازن.ولی خب من تا حالا همچین چیزی ندیدم.یه کمی هست که اونم همه جای دنیا هم جنس بازی هست خب

  32. محمد علی
    8:32 ق.ظ در دسامبر 29th, 2015

    مادربزرگ پدریه من قزوینیه و قزوین زندگی میکنه من تهران بدنیا اومدم وزندگی میکنم اما قزوین زیاد میریم. تا جایی که من میدونم همچین چیزی نیست و با اینکه زیاد اونجا بوندم ندیدم همچین چیزی. قزوینیای اصیله اصیل ادمای مذهبی با ایمانو با فرهنگین و اینچیزا ازشون بعیده. قزوین خیلی مهاجر داره بعید میدونم این داستانی ک گفتید صحیح باشه. کلی بگم واقعا زشته دوستان وقتی از چیزی خبر ندارید اطلاعات غلط پخش کنید باور کنید چنتا رفیق قزوینی دارم میتونم بگم جز با ادب ترین دوستایی ک داشتمن

  33. وحید فلاحی
    8:06 ب.ظ در ژانویه 13th, 2016

    محمد علی عزیز , چطور میشه که حکایت یک نفر به همه تعمیم پیدا کنه . این حکایت یک نفره , یک نفر .

  34. نوید
    3:23 ب.ظ در ژانویه 30th, 2016

    خیلی جالب بود … من مشهدی هستم و کلا برام سوال بود چرا قزوین توی این چیزا اینقدر معروفه به هر حال توی مشهدم افرادی مثل کاظم قاقی بودن و هستن وحتی یه سری از همشهری های بی فرهنگ ما هم از این جور افراد همایت میکنند و این عمل ها رو نشونه قدرت میدونن اما به هرحال این بنده خدا نمونش در تمام شهر ها هم هست اما اینکه اینقدر شهرت پیدا کرده جالب بوده به هرحال این افراد سوژه جوک و طنز میمونن در بین مردوم شهر ها و همه شهر ها سوژه خودشون رو دارن اما اینقدر بینولمللی نمیشه

  35. سمانه
    3:22 ق.ظ در مارس 19th, 2016

    با ادای احترام به تعداد محدودی از مردم با فرهنگ قزوین .خواستم بگم ک هر چی در موردشو ن شنیدید درسته .چون حدود 2 سال باهاشون زندگی کردم بهتره ک واسه ازدواج قوم دیگری رو انتخاب کنید اخلاقها و رفتارهای آزار دهنده و زننده ای دارند کنار اومدن با هاشون کار هر کسی نیست .از بداخلاقیشون و دعواهای قبیله ایشون گرفته تا ……… خدارو شکر خلاص شدم از دستشون

  36. امیر
    2:11 ق.ظ در می 16th, 2016

    با سلام. توی قزوین بچه بازی بین عده ای رواج داره ولی دلیل نیست که همشون اینطوری باشن. دعوای قبیله ای و بد اخلاقی هم اینجا نداریم اینجا قزوینه نه آفریقا. مردماشم همه باحال و امروزی و دوست داشتنین. توی هر شهری بد اخلاق پیدا میشه و این جای تعجب نیست.قابل توجه سمانه خانوم که شما میتونستی با یه قزوینی خوب ازدواج کنی و بیخودی به شهر ما توهین نکن.

  37. وحید فلاحی
    7:30 ب.ظ در ژوئن 30th, 2016

    امیر عزیز , حسرت به دلم موند که یک نفر این نوشته رو تا ته بخونه و فقط روی عنوانش قضاوت نکنه . اگر لطف می کردی و می خوندی می دیدی که من گفتم این شهرت در حد شوخی و فقط مربوط به پرونده ی کاظم قاقی است و ابدن توهینی به شهر با فرهنگ قزوین نکردم .

  38. محسن قاقی
    2:19 ب.ظ در دسامبر 7th, 2020

    کاظم قاقی اسطوره ما قزوینها هستش خدا رحمتش کنه جااش الان تو بهشتته داش کاظم مرجع تقلید قزوینیا هستش و کل قزوین اونو افتخار حتی ایران میدونند بلاخره هر کی میاد قزوین اول باید به اون و روحش احترام بزاره

  39. سعید
    6:18 ق.ظ در ژانویه 21st, 2021

    من دلیل این همه تعصبات خشک رو نمیدونم!؟من قزوینیم و نسل اندر نسل توی همین شهر زندگی کردیم.توی همه شهرای ایران و همینطور کل دنیا همجنس گرایی هست حالا توی این شهر چه بخواهیم و چه نخواهیم بیشتر از جاهای دیگه هست.البته نسل به نسل داره کمتر و کمتر میشه و در گذشته بیشتر بوده.تو هر شهری شاعر و دانشمند و آثار تاریخی و برجسته هستن،توی قزوین هم هست.همینطور که نمیتونیم منکر خوبیهای شهرمون بشیم نمیتونیم این مورد رو هم کتمان کنیم و منکر بودن همچین چیزی در قزوین بشیم.اگه شما برخورد نداشتی با همچین اشخاصی دلیل به نبودنش نیست.از نویسنده این مطلب هم ممنونم

  40. حسین
    7:07 ب.ظ در مارس 12th, 2021

    آقا فلاحی شما کارتو درست انجام دادین ولی برخی ازهموطنان قزوینی بواسطه تعصبی که روی شهرشون دارن(البته هممون روشهروزادگاهمون تعصب داریم )همین یک موردمستندراهم نمیتونن برتابند،توهرشهری ازایندست عزیزان !!!پیدا میشه???

  41. نیما از زنجان
    10:16 ب.ظ در اکتبر 27th, 2021

    آقا وحید دمت گرم حسابی خندیدیم.قزوین وقتی از زنجان جدا شد اینهمه بلا سرش اومدا

  42. آروشا
    1:25 ق.ظ در ژانویه 21st, 2022

    با سلام خدمت همه
    من چیزی در مورد مطلبی ک دوست عزیز گذاشته نمیدونم
    منم در مورد این اخلاق قزویتی ها و انگ….. شندیم ک بیشتر جنبه جک دارا
    بنده دوسالی هس ک با ی قزوینی صحبت میکنم
    اگر ایشون فردی .‌..‌ باشن ی صحبتی یا جیزی در مورد رابطه نیکردن اما اصلا اینطور نیس
    خیلی با فرهنگ با شخصیت هستن من خودم مازندرانی هستم
    هرجا ادم خوب بد داره لطفا اینجوری قضاوت نکنین
    8

  43. میم
    1:32 ق.ظ در ژانویه 21st, 2022

    در جواب سمانه خانم ی نگا ب گنبدکاووس بزنی میفهمی دعوای قبیله ای یعنی چی
    اونقدی ک این شهر کوچیک دعوا دارن هیج جا نداره

  44. امیر
    1:46 ق.ظ در فوریه 10th, 2022

    سلام من یک دوست پارسال داشتم که ازش یکبار پرسیدم قزوینی ها درسته که…. هستند گفتش آره من خودم تو قزوین یک پیرمردی رو دیدم که به یکی یکاری کردش. تازه رفیق من خودش از ده تا قزوینی بدتر بودش و تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها و این رو اصلا قبول ندارم که خوب وبد همه جا هستش. چطور وقتی از ما می‌پرسند ایرانی ها چطور مردمی هستند همه میگیم با غیرت، با تعصب، بامزه وشوخ طبع، مهمان نواز، وفا دار، نجیب، مسلمان، متمدن، و کلی احساس غرور میکنیم وحالا یک خارجی بیاد ایران و از ایران دیدن کنه بعد موقع رفتن برگرده بگه ایرانیا نسبت به اروپایی ها بی فرهنگ هستند بگیم نه فقط 5 میلیون از 80 میلیون ایرانی بی فرهنگ هستش خداییش با عقل و منطق جور میاد خوب شما فکرشو بکن زمان قدیم بچه باز وآدم خراب همه جا بوده پس چرا نمیگن لرها بچه بازن، یزدی ها بچه بازن، تهرانی ها بچه بازن هان؟

  45. لیلی
    11:32 ق.ظ در می 29th, 2022

    با سلام و احترام به نویسنده گرامی
    یادمه از وقتی فضای مجازی ایجاد شد، جوکهای زیادی در مورد اقوام کشورمون ساخته می شد، مثلا به اقوام ترک توهین میشد و اونهارو ترک … خطاب میکردن، بعد از مدتی فرهنگ خوبی شکل گرفت که دیگه این جوکها ساخته نشن ، خوشبختانه اون فرهنگ جا افتاد مدتیه که دیگه از این جوکهای قومیتی خبری نیست، به امید روزی که این داستان هم در مورد قزوین و قزوینی ها از یادها بره و همه با احترام در کنار هم زندگی کنیم، لازمه ش اینه که یه عده نیان از اون آدم(کاظم قاقی) طرفداری کنن، تا وقتی این آدمها هستن این قضیه همچنان بر سر زبان‌ها خواهد بود متاسفانه

  46. Artin
    11:33 ب.ظ در مارس 11th, 2023

    موضوع تحقیق و پروژه جالب بود،با تشکر از نویسنده گرامی.
    و دوستان لطفا متن را تا ته بخوانید و بعد قضاوت کنید.

  47. مهدی قربی
    8:35 ب.ظ در جولای 7th, 2023

    الان تو شهر ما تربت حیدریه چندین پرونده در مورد همجنس بازی اتفاق افتاده.یکیش بیجه که در پاکدشت بود و اصلیتش تربتی بود ویا مردی دیگر که بردن نامش چندان خوب نیست.اما هیچ موقع شهرت این شهر تغییر نکرد!

  48. علیرضا
    5:45 ق.ظ در آگوست 21st, 2023

    سلام دوستان بنده اهل قزوین هستم و ترک زبان هستم قبل هرچیزی باید بگم استان قزوین با ۱۴ درصد از آثار باستانی ثبت شده ملی بیشتر آثار باستانی کشور داره قدیمی ترین سکونت گاه ایران بوده با چهل میلیون سال همچنین محل زندگی تمدن ها بزرگی قبل از تاریخ مثل کاسپین بعد از تاریخ مانند ماد ها پایتخت سلجوقیان صفویان بعد از اسلام بوده مردم استان قزوین بسیار مردم شریفی هستند من بخوام در مورد ترکیب جمعیتی استان قزوین بگم حدوداً ۶۰ ۷۰ درصد ترک زبان هستن ۳۰ ۴۰ درصد تات و ۱۰ درصد از باقی اقوام که به قزوین مهاجرت کردن بومی قزوین نیستن تات ها بازماندگان مادها تو قزوین هستند ترک ها هم بازماندگان سلجوقیان صفویان اما اقلیت کمی هم ارمنی یا زرگری هم هستند به اندازه یکی دو روستا که گفتم بومی استان قزوین نیستن بگذریم استان قزوین تنها استان ایران هستش که هم رشته کوه البرز تو شمال هم رشته کوه زاگرس تو جنوب هم دتش قزوین تو مرکزش داره و این داستان هم یک داستان هستش از هزاران میلیون ها داستان به این شکل که در تمام شعر ها ایران بوده که متاسفانه توسط افرادی سودجو به این شکل گسترش پیدا کرد و گرنه مردم استان قزوین بسیار انسان ها شریف با فرهنگ ایرانی هستند شهر قزوین هم بسیار زیبا هستش نه فقط شهر قزوین همه شهرستان شهر روستا ها استان قزوین دعوت میکنم حتماً به استان قزوین تشریف بیارید

  49. پارسا
    1:18 ب.ظ در سپتامبر 13th, 2023

    همه جا خوب و بد داره

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب