Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
قربانی « پرثوه

دختران قربانی

سلام

عکس بالا در 1915 بوسیله ی عکاس موسسه ی نشنال جئوگرافیک گرفته شده و نشان دهنده ی مومیایی و اسکلت قربانی هایی است که حدود 600 سال قبل در امپراطوری اینکا تقدیم به خدایان شده اند .

امپراطوری اینکا از 1200 تا 1533 میلادی در اکوادور و بولیوی و پروی امروزی گسترده شده بود .

اینکاها هم مانند سایر اقوام و تمدنهای آمریکای جنوبی خدایان گوناگونی داشته اند و گویا بزرگترین این خداها , خدای خورشید بوده .

وجه مشترک اغلب مذاهب آمریکای جنوبی نیاز آنها به قربانی کردن انسانها بوده است . بسته به شرایط محیطی , برخی کودکان و حتی نوزادان را قربانی می کرده اند  (عکس های شماره ی 1 تا 4) ,  برخی زنان جوان و برخی هم دشمنان , اسیران و برده ها را .

قربانیانی که در عکس بالا مشاهده می کنید همگی زنان جوانی هستند که مابین 13 تا 17 سال داشته اند و از درون غاری در کوههای آند پیدا شده اند .

پیکر کامل از آن دختری 17 ساله است که با اصابت جسمی سخت از پشت سر به قتل رسیده تا ابزار خشنودی خدای مورد نظر را فراهم کند . دختری 17 ساله و احتمالا زیباتر و جذاب تر از سایر همقطارانش . چون حتما کاهنان بهترین فرد را انتخاب می کرده اند تا خدای مورد نظر را خوشحال تر کنند . احتمالا او را با سلام و صلوات وتزیینات و رقص و پایکوبی و کلی وعده و وعید که در نزد خدا برایت چنین خواهد شد چنان خواهی دید به داخل غار هدایت کرده اند و در زمانی که در جذبه و اضطراب آنچه که قرار بوده برایش اتفاق بیفتد قرار داشته به ناگاه از پشت , سرش را با گرز یا چماق چنان نواخته اند که دیگر هرگز چشم باز نکند . ( چون همه ی این جمجمه ها نشان شکستگی در پشت خود داشته اند )

حکما کاهنان بعدا بیرون می آمدند و حکایتها تعریف می کرده اند از رضایت خدایان و جایگاه بلند فرد قربانی نزد آنها .

اینگونه بوده که کاهنان پیوسته مردم را در ترس از خشم خدایان نگاه می داشته اند و با همین ترس ها و در اختیار گرفتن مرگ و زندگی مردم , جامعه ای با قوانین سخت گیرانه را بوجود می آوردند و مردم را زیر سلطه ی خود می گرفته اند .

محل سکونت افراد , زمین کشاورزی و نوع کشت آنها بوسیله ی دولت مشخص می شده . همه ی پسران در 24 سالگی و همه ی دختران در 18 سالگی موظف به ازدواج بودند و خلاصه زندگی اشتراکی و دستوری آنها شباهت زیادی به کمونیسم قرن بیستم داشته .

از این دست قربانی ها در سراسر پرو بسیار زیاد یافت شده که نشان از رونق زیاد این پدیده ی شوم در امپراطوری اینکا دارد . یکی از مهمترین مشخصه های اینکاها نداشتن خط نوشتاری بوده که قطعا باعث عقب ماندگی فرهنگی و اجتماعی آنها هم می شده که می تواند توجیهی باشد بر پذیرش چنین رسوم عجیب و غیر انسانی در اجتماع  .

این هم خبر یافته ی گروهی از باستان شناسان که ادعا دارند شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد قربانی کننده ها , قربانی بخت برگشته را قبل از اجرای مراسم پروار می کرده اند . متن خبر

شماره ی یک – کودک قربانی

شماره ی دو – یک نوزاد قربانی

شماره ی سه – یک کودک قربانی به همراه هدایای دیگری برای خدایان

شماره ی چهار – یک نوزاد قربانی دیگر

این هم دختر بچه ای که قبل از قربانی شدن پروار بندی شده

همان دختر بچه , اما این بار در ضیافت دانشمندان

2010/09/20
4 دیدگاه

4 Comments »

  1. من
    10:20 ب.ظ در سپتامبر 22nd, 2010

    خبر جالبیه

  2. maziar
    6:43 ق.ظ در سپتامبر 23rd, 2010

    وحید جان در یکی از عکسها نوشتی که این دختر قبل از مرگ پرواربندی شدی . پرواربندی یعنی چی؟

  3. وحید فلاحی
    9:35 ق.ظ در سپتامبر 23rd, 2010

    سلام مازیار عزیز
    عرض به حضورت که دختر بیچاره رو حسابی چاقش کردن تا بیشتر به دل خدایان بچسبه . عین گوسفند که چاقش می کنند بعد سرش رو می برند .

  4. shahrzad
    12:50 ب.ظ در اکتبر 2nd, 2010

    i love your informations

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب