Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
تعدد زوجات در ایالات متحده « پرثوه

سلام

تا کنون یکی دو مطلب دیگر با محوریت چند همسری در پرثوه داشته ایم . برای آنکه تصور نکنید چند همسری منحصر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما و شیوخ عرب است , به سراغ ایالات متحده می رویم , سرزمینی که مسیحی است و چند همسری در آن جرم است و مجازات زندان و جدایی از همسران را به دنبال دارد .

مورمون ها فرقه ای از مسیحیت هستند که به شکلی بنیادی به تعدد زوجات معتقدند .  یعنی یک مرد می تواند چندین همسر داشته باشد , نه مثل تبتی ها یک زن و چند مرد .

این فرقه در 1830 بوسیله ی یک گنگ خواب دیده !! به نام جوزف اسمیت بنیانگذاری شد . اسمیت مدعی شد که در 15 و 18 سالگی یک آقای نورانی را به خواب دیده که مورون نام داشته و پیامبر یک گروه از انسانهای رستگار بوده و الواحی زرین داشته که در جایی پنهان شده بودند . با راهنمایی های مورون این پازل هیجان انگیز بوسیله ی اسمیت حل شده بود و الواح کشف شدند .به همراه الواح یک عینک سحر آمیز !! به اسمیت داده شد تا بتواند در 3 سال گوشه گیری و انزوا الواح را به زبان امروزی ترجمه کند . حاصل این حل کردن پازل کتابی بود که در 1835 منتشر شد و اصول و پیمانها نام داشت . البته آن آقای نورانی پس از اینکه ترجمه ی این الواح را به اسمیت حقنه کرد الواح را پس گرفت که اسی یک وقت کثیف و خرابشان نکند . نکته ی جالب ماجرا این جاست که این ترجمه در 1843 دچار حک و اصلاح شد و بخشهایی عمده از آن حذف شدند و بخشهای جدیدی به آن اضافه شدند . حالا اینکه آقای نورانی باز هم به خواب این بچه آمده بود یا فقط ترجمه های جدید را برایش از حفظ خوانده بود خدا عالم است .

جوزف اسمیت , بنیانگذار فرقه ی مورمون

جوزف اسمیت , بنیانگذار فرقه ی مورمون

آنچه مشخص است جناب آقای اسمیت در سال 1844 به همراه برادرش که به حقانیت اخوی ایمان کامل داشت دستگیر شدند . جرم ایشان چه بود ؟ چند همسری . کاری که بر خلاف قوانین صریح و بدون تبصره ی نظام حقوقی ایالات متحده است . پس از گذشت دو هفته حبس و در حالی که هنوز زمان دادگاه فرا نرسیده بود در هجوم مردم خشمگین به زندان ایالتی ایلی نویز جوزی اسمیت و اخوی گرامشان به قتل رسیدند . معروف است که جوزف در هنگام اعدام 48 همسر داشته !! اینجاست که می توان راز آن خوابها و آن آقای نورانی را کشف کرد .

بر اساس اعتقاداتی که اسمیت ترویج می کرد زن در دنیا تنها یک وظیفه دارد و آن خوشبخت کردن مرد زندگی اش است ( یک صفر به نفع هندی ها که چند هزار سال زودتر به این اعتقاد دست یافتند ) هر مرد باید چند تا از این عوامل خوشبختی را در خدمت بکیرد و پدران و مادرانی که دختر دار می شوند به محض بلوغ جنسی دخترشان باید او را شوهر بدهند . درنگ جایز نیست و هیچ غیر مورمونی هم شایسته ی این وصلت نیست . پس حتی اگر خواستگار 50 سال با عروس خانم اختلاف سنی هم داشت مهم نیست . ازدواج و بچه دار شدن یک مورمون مهم است .

مورمون ها اعتقادات جالب دیگری هم دارند که زندگی در جامعه ی آنها را بسیار سخت و غیر قابل تحمل می کند . انتقال خون در میان آنها یک گناه کبیره است . هر مورمون باید دست کم تا قبل از 25 سالگی دو غیر مورمون را به کیش خود در آورد . دوره ی خدمت وظیفه هم دارند . یک تا دوسال از دوران جوانی هر مورمون باید صرف تبلیغ مذهب شود .

لباس شیک , مشروب , کوکاکولا ! و هر لذتی غیر از لذت جنسی حرام است . شدت تضاد مورمونها با جامعه ی اطرافشان آنقدر زیاد است که گاهی اوقات در اجتماعات کوچک , کاملا منزوی و بدون ارتباط با دنیای بیرون زندگی می کنند تا دچار پلیس و دادگاه و زندان نشوند . گستردگی دامنه ی محدودیتها در جامعه ی مورمون ها زبانزدی ( ضرب المثل ) را بوجود آورده به این مضمون :

“I can`t , I`m mormon”

“من نمی توانم , چون مورمون هستم “

4 Comments »

  1. فرهاد آزاد
    12:06 ق.ظ در سپتامبر 11th, 2011

    البته لازم به توضیح است که از دید مسیحیان راست دین و نیز هر سه شاخه ی اصلی مسیحیت (کاتولیک ها، ارتدوکس ها و پروتستان ها) مورمونیسم یک انحراف و بدعت است و هیچ یک از شاخه های فوق الذکر مورمون ها را به عنوان مسیحی به رسمیت نمی شناسند. همچنین لازم به ذکر است از میان جمعیت حدودا دو میلیاردی مسیحیان در جهان تنها 11 میلیون نفر معتقد به مورمونیسم در سراسر جهان وجود دارند.

  2. وحید فلاحی
    7:32 ق.ظ در سپتامبر 11th, 2011

    سلام
    با سپاس فراوان از آگاهی های خوبتان جناب آزاد . من باور نداشتم که تا این حد زیاد باشند , یازده میلیون نفر !!!!

  3. سالار صلح
    10:19 ب.ظ در نوامبر 14th, 2015

    سلام…انسان!
    پیشنهاد می کنم دامنه ی تحقیق تون رو گسترش دهید و شیوه ی نوشتاری تون هم خیلی پسندیده نیست.خصوصن اینکه 11 میلیون این باور را می پسندند…
    جهت یادآوری عرض کنم که اگر 90 درصد حمعییت به باورهایی بی اساس و اشتباه پای بند باشند.آن باورهای اشتباه…هنوز هم اشتباه است.انسان مرحله به مرحله …کلاس های آگاهی شان فراتر می رود…و هیچ باوری حتی پر ریشه و عمیق!!! پا بر جای نمی ماند…رسد آدمی به جایی که حز از خدا…نبیند. صالح و سالم بمانین.الهی !

  4. وحید فلاحی
    11:37 ب.ظ در دسامبر 2nd, 2015

    سالار صلح گرامی , من از پیام شما چیزی دستگیرم نشد , اشتباهی در گفتار بوده یا این که چی ؟

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب