Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
دسامبر « 2010 « پرثوه

سلام

نام چنگیز خان مغول برای ما ایرانی ها همراه است با مفهوم خونریزی و آدم کشی و جنایات گسترده و تجاوز و چپاول و نیستی و نابودی . بیراه هم نیست , اما باید توجه داشت که چنگیز پس از دو بار کشته شدن فرستادگانش به دست خوارزمی ها ( که ترکهایی بودند از نسل خود چنگیز خان ) به مرزهای خوارزمشاهیان حمله کرد که البته تقریبا نیمی از خاک ایران امروز می شد . بیشتر قتل عامها و خونریزی های مغولان در شهرهای خوارزمی نشین بود که باشنده هایش ( اهالی , ساکنان ) همگی ترک بودند و نه ایرانی .  بعد از آن هم که دیگر کسی جلودار سپاه گرسنه و آزمند مغولها نبود . تمام ایران را گرفتند و حکومت محلی مشتی مغول تاتو سوار به امپراطوری بزرگی بدل شد که نیمی از دنیا را گرفته بود .

همین رویداد سبب شد که چنگیز برای مغولان یک خدایگان ( الاهه ) شود و پس از مرگ هم خدا انگاشته شود . پیکره های او در همه ی قبیله ها ساخته و پرستش می شد . اما آنچه که در این باره جالب تر است به خاک سپاری چنگیز است .

بزرگان مغول که که نگران بودند در سالهای بعد گور چنگیز با دست درازی و هجوم مخالفین یا دزدان روبرو شود تلاش کردند که جای گور ناشناس و پنهان بماند . به همین دلیل شمار کمی از سربازان قابل اعتماد را برای بردن جنازه ی امپراتورشان برگزیدند و در راه هر کس که این کاروان را می دید از دم تیغ می گذراندند .

اگتای پسر چنگیز خان که مسوول انجام مراسم خاک سپاری بود تمامی کسانی را که در ساخت آرامگاه دست داشتند کشت و سربازان شاهد این ماجرا را هم همین طور , تا هیچ کس از جای این گور آگاه نشود .

روایت های گوناگون شمار قربانیان این تشییع جنازه را متفاوت اعلام کرده اند . از 20 هزار تا 40 هزار نفر .

آنچه که مشخص است گروه بزرگی از مردم بی گناه کشته شدند تا گردانندگان این برنامه به چند هدف دست یابند :

نخست این که شمار زیادی قربانی انسانی تقدیم خدایان کردند تا شاه شان را میان خود بپذیرند .

دوم این که سوی حرکت گروه ناشناخته و پنهان بماند تا کسی گور خاقان مغول را نیابد .

سوم  این که با دفن شمار زیادی از همین قربانیان پیرامون گور چنگیز , یابندگان احتمالی محل گور را سر در گم کنند تا نفهمند که کدام پیکر از آن چنگیز است .

اما این موجود دو پا هر کلکی که بزند باز هم نمی تواند هم جنس خود را گول بزند . یک گروه بین المللی از باستان شناسان پس از 40 سال تلاش , سرانجام گور چنگیز را یافتند که اتاقی بود 3 در 3 متر و در ژرفای 4 متری زمین , بالای یک تپه قرار داشت . اتاق با وسایل مورد نیاز برای زندگی پس از مرگ چنگیز پر شده بود و اطرافش تعداد زیادی انسان با فواصل منظم دفن شده بودند تا جویندگان را گمراه کنند .

سلام

شرکت موتورولا یک گوشی همراه ساخته که پاسخگوی نیاز آنهایی است که گوشی شان مدام در حال سقوط کردن است . سقوط بر روی آسفالت خیابان ( مانند خود نگارنده که ال سی دی همراهش را به دیار عدم فرستاد ) , سقوط از روی میز , سقوط در چاه توالت ( مانند یکی از دوستان ) , سقوط در گودال آب و چپه شدن چایی بر روی گوشی مواردی هستند که همه روزه ما انسانهای حواس پرت را تهدید می کنند . هر کدام از این رویداد های ناگوار اگر گوشی را به یک ابزار بی کاربرد بدل نکنند دست کم هزینه ی سنگینی را به ما تحمیل می کنند .

اما گوشی جدید موتورولا به نام دفی ( DEFY ) به شما این آرامش را می دهد که هر چند بار که خواستید در آب و یا به زمین بیندازیدش و او باز هم بی هیچ منتی برایتان کار کند .

این هم سند :

روشن بودن گوشی در لیوان پر از آب نشان دهنده ی عایق کاری بی کم و کاست آن است

تصور کنید که درون دستشویی نشسته و به قضای حاجت مشغولید . به ناگاه همراهتان زنگ می زند , شما برای آنکه جایگاه و شرایطتان را به زنگ زننده حالی کنید گوشی را بر می دارید تا در گوشش بگویید :” اهمم” که از بد حادثه گوشی سر خورده و به داخل دستشویی می افتد . دنگ , فشششش , چلپ ( خوردن گوشی به سنگ توالت , سر خوردن رو به پایین و سقوط در آب و محتویات چاه توالت ) . شما که دستپاچه شده اید شرایط را فراموش کرده و سریع دست می کنید در چاه و تا آرنجتان در آن چیزها فرو میرود و موبایلتان را در می آورید . اگر گوشی تان موتورولای دفی باشد همچنان در حال زنگ زدن خواهد بود . می توانید آنرا آب چکان و چیز ریزان به گوش برده و بگویید بله ؟ البته بعید نیست صدای ماشینی خانمی از آن سوی خط با لوندی بگوید : “ با سلام , با توجه به نزدیک بودن زمان سررسید قسط n ام  وام شما , لازم است که نسبت به پرداخت آن در زمان قانونی اقدام فرمایید . با تشکر صندوق قرض الپس نده ی ایکس ”  در این وضعیت مراقب باشید که شستن گوش و صورتتان را فراموش نکنید , به موهایتان چیزی چسبیده !!!!

—————————-=================—————————-

نگاره هایی از این گوشی ;

چهره ی خوب و اندازه ی مناسب گوشی که آنرا خواستنی تر کرده است :

ویِژگیهای فنی گوشی ( از سایت gsm ) :

نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر آندروید بادوام دنیا

شیشه ضد خش صفحه نمایش از نوع Gorilla ،مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچی از نوع TFT با پشتیبانی از رزولوشن WVGA  پیکسل با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ

پشتیبانی چهاربانده از GSM/EDGE ، پشتیبانی در باندهای 900/2100 از HSDPA

سیستم عامل Android v2.1 Éclair به همراه رابط سفارشی سازی شده MOTOBLUR

پردازنده 800 مگاهرتزی TI OMAP3610

512 مگابایت حافظه RAM ، حافظه داخلی 2 گیگابایتی

اسلات کارت حافظه microSD (با قابلیت پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت) ، عرضه یک کارت حافظه دو گیگابایتی به همراه گوشی

دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، فلاش LED و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر

ضبط ویدیویی VGA با نرخ 30 فریم بر ثانیه

پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث با A2DP

گیرنده داخلی GPS ، قطب نمای دیجیتال

پورت استاندارد microUSB ، قابلیت شارژ از طریق این پورت

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

رادیو اف ام با RDS

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه

قابلیت خنثی سازی نویزها به همراه میکروفن اختصاصی

یکپارچگی بسیار خوب با سرویس های شبکه های اجتماعی

قابلبت درج متن Swype

پشتیبانی مرورگر وب از Adobe Flash Lite

کیفیت صدای بسیار خوب

پخش کننده موسیقی بسیار عالی

 

نقاط ضعف اصلی

Android 2.1 اکنون دیگر به نسخه منسوخ این سیستم عامل بدل شده است

حافظه محدود در دسترس برای نصب نرم افزار

عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند

عدم توانایی گوشی در ضبط ویدیویی HD

عدم توانایی گوشی در پخش فرمت های ویدیویی DivX/XviD

عدم تعبیه کنترل های اکولایزر در پخش کننده موسیقی

عدم تعبیه دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی

Motorola DEFY از آخرین نسخه رابط کاربری MOTO BLUR  استفاده می کند ولی سیستم عامل آن دیگر در حال قدیمی شدن است. این گوشی هنوز هم در Éclair دست و پا می زند اما سایر گوشی ها چشم به Froyo و حتی Gingerbread دوخته اند که تا عرضه آن چندی بیش نمانده است. موتورولا هیچ قولی برای عرضه زودهنگام به روز رسانی Froyo برای DEFY نداده است.

سلام

 

یک شب نصرت رحمانی وارد کافه نادری شد و به اخوان ثالث گفت: من همین حالا سی تومن پول احتیاج دارم .

    اخوان جواب داد : من پولم کجا بود؟ برو خدا روزی ات را جای دیگری حواله کند.

    نصرت رحمانی رفت و بعد از مدتی بر گشت و بیست تومان پول و یک خودکار به اخوان داد.

    اخوان گفت این پول چیه ؟…. تو که پول نداشتی.

    نصرت رحمانی گفت : از دم در؛ پالتوی تو رو ورداشتم بردم پنجاه تومن فروختم.

    چون بیش از سی تومن لازم نداشتم؛ بگیر؛این بیست تومن هم بقیه پولت!

    ضمنا، این خودکار هم توی پالتوت بود .

سلام

اندیشیدن تنها راه جدا شدن و دیگرگونه بودن انسان از دیگر جانداران گیتی است . ولی اندیشیدن به تنهایی بس نیست , درست اندیشیدن است که انسان را به راه درست راهنمایی می کند . برای درست اندیشیدن داشتن خرد انتقادی لازم است .

در تعریف خرد انتقادی گفته اند که : “درست اندیشیدن در تلاش برای یافت آگاهی قابل اعتماد در جهان” . اگر بخواهیم تعریف روشن تر و ساده تری داشته باشیم شاید بتوان گفت خرد انتقادی نگاهی انتقادی و همراه با پرسشگری است . خردی که بر پایه ی نپذیرفتن هیچ چیز بدون دانستن چرایی آن استوار است . به دیگر سخن دوری از پذیرش بدون اندیشه و قید و شرط است . برای روبرویی با هر پدیده ای خرد منتقد از پرسشگری آغاز می کند و تا دلایل و منطق هر چیزی را به تمامی نداند آن را نمی پذیرد .

اندیشه ی انتقادی اندیشه ای تحلیلی است . یعنی هر پدیده ای را می شکافد و خرده هایش را وارسی و تحلیل می کند و تنها زمانی آنرا می پذیرد که به تمامی آن را شناخته و بررسی کرده باشد .

خرد انتقادی در نهاد انسان نیست و باید از راه آموزش آنرا فرا گرفت . به همین دلیل زمینه و مایه ی افتادن به دام مرام ها و مسلک ها و مذاهب خرافی هم کاملا در آدمی فراهم است و همواره این خطر انسانها را تهدید کرده و می کند . یک نمونه ی نداشتن خرد انتقادی و در دام افتادن را در مطلب : ” بزرگترین خودکشی گروهی تاریخ “ برایتان آورده بودم .

گروهی که به راحتی و بدون هیچ پرسشی به تقدس یک فرد کاملا معمولی ایمان آوردند پس از گذراندن دشواریهای بی اندازه در پایان به دستور او بزرگترین خودکشی گروهی تاریخ را پدید آوردند . بیش از 900 نفر !!!

پذیرش اندیشه ها تنها بر پایه ی دریافت قلبی و بدون پرسشگری , فرد را دچار چنین موقعیت هایی می کند . به یاد دارم که چند سال گذشته , یکی از بخشهای خبری تلویزیون گزارشی از یکی از مدعیان دروغین مقامات معنوی نشان داد که پیروانش را برای انجام مناسک حج به کوههای نزدیک هشتگرد کرج می برد !!!

گسترش پرسشگری تنها راه دستیابی به یک اندیشه ی کامل و گزینش های درست است .

باید پرسید چرا ؟ به چه دلیل ؟ چگونه ؟ هرگز بدون آگاهی کامل نباید گفت : بله .