Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
یک قهرمان دیگر « پرثوه

 

سلام

نخست تصمیم داشتم که درباره ی تصویر هیچ چیز ننویسم . چون خود عکس کاملا گویا و تاثیر گذار است . ولی پس از کمی بالا و پایین کردن به این نتیجه رسیدم که بدون دانستن این که این قهرمان کیست و به چه دلیل به جوخه ی اعدام سپرده شده و به چه دلیل این چنین خوشنود و بدون ترس در برابر مرگ ایستاده و به پهنای صورتش لبخند می زند , دیدن عکس لطفی ندارد.

افسوس که آگاهی بسیار کمی در باره ی ایشان در اینترنت وجود دارد . تنها به اندازه ی 2 خط!! آن هم اینجا ( ف.یلــــتر شده است )

ناوی وظیفه ( سرباز وظیفه ی نیروی دریایی ) هوشنگ انوشه به همراه 2 هم خدمتی دیگرش مهناوی دوم خیری و ناوی وظیفه گهربار در شهریور 1332 , یعنی چند روز پس از کودتای 28 مرداد در اعتراض به این کودتا ناو ببر , از ناوهای نیروی دریایی ارتش محمدرضا شاه را آتش زدند و پس از دستگیر شدن در میدان امیر آباد خرمشهر بوسیله ی جوخه ی آتش اعدام شدند .

خیال آسوده و سرافرازی هوشنگ انوشه به این دلیل است که جانش را در راه سربلندی میهنش داده است . در دوران ملی شدن صنعت نفت خونهای زیادی ریخته شد و قهرمانان زیادی به خاک افتادند که ( شاید به دلیل نفوذ زیاد انگلستان و آمریکا ) هرگز نامی از آنها برده نشده و مردم ایران آنها را بسیار کم می شناسند .

15 Comments »

  1. بهشید
    12:07 ب.ظ در جولای 3rd, 2011

    ممنون

  2. معهشيد
    7:56 ق.ظ در اکتبر 10th, 2014

    ارتش محد رضا شاه نبود ارتش ايران بود و اتش زدن ناو ان توسط كادر ارتش ، مساوي خيانت به مملكت است ، هدف توجيه كننده وسيله نيست جان برادر.

  3. رسول
    1:01 ق.ظ در نوامبر 13th, 2015

    خانم مهشید من که فکر می کنم ارتش انگلیس بود!!!
    همانطور که امروز ارتش روسیه است!!!

  4. حسین
    7:26 ب.ظ در دسامبر 18th, 2015

    با نظر خانم مهشید کاملا موافقم
    خیانت به ارتش ایران بوده و حقش اعدام بود و هیچگونه فداکاری و میهن پرستی و از این الفاظ در خصوص وی نمیگنجد اخوی
    بیخود جو ندهید به حماقت یک سرباز خیانتکار

  5. وحيد
    9:47 ب.ظ در دسامبر 18th, 2015

    عزيز دلم از قيافه اش معلومه كه بنده خدا يه كم ساده بوده است

  6. افی
    6:37 ق.ظ در دسامبر 23rd, 2015

    دست ان کسی که تیربارانش کرد درد نکنه باید میانداختنش جلو کوسه ها. نامرد بی وطن توده ای رو بی همه چیز مواجب بگیر روس. … و لعنت خداوند به هر چه توده ای و دشمن ایرانه

  7. کیوان
    10:43 ب.ظ در ژانویه 30th, 2016

    با سلام دوستان ایشان دستش از دنیا کوتاه است خوب یا بد تاوان کارشو با جانش داده فحاشی لازم نیست درضمن ما از همه ماجرا با خبر نیستیم توهین هیچ کمکی به ما نمیکنه با تشکر.

  8. محمدرضا
    1:37 ب.ظ در فوریه 4th, 2016

    خائن كثافت

  9. 666سبز
    2:39 ب.ظ در فوریه 9th, 2016

    درود بر جانبازان راه آزادی که برای آزادی و سرافرازی این مرز و بوم لحظه ای از پای ننشستند.

    و همچنان ننگ ابدی بر استبداد پهلوی و استبداد … که همواره با انگ و برچسب زدن به مبارزان راه آزادی ، تلاش در بدنام کردن و توجیه کردن جنایات خود دارند و میبینیم که تا حدود هم به گمراه کردن مردم ، قتل عام دگرندیشان و آزادیخواهان و برقراری استبداد خود ، موفق شده اند ولی همانطور که بزرگان ما فرموده اند ، « جوجه را آخر پاییز میشمارند » !

    جوجه های استبداد پهلوی در آخر پاییز و اوائل زمستان شمرده شد و بزرودی … .

    و سپاس بیکران از نویسنده متن های « یک قهرمان دیگر » و « سلاخی یک قهرمان » .

  10. سامان
    12:10 ب.ظ در فوریه 28th, 2016

    اینا اعدام هم کمشون بوده،یه مشت توده ای کمونیست که کارشون ترور و اشوب بوده،خیلیاشون هم سالها بعد اعتراف کردن که خیانت کردیم به کشور و شاه، اینا اعدام نصف حقشونه،بایستی بزارنشون جولوی حیوونا تا تیکه تیکه ببشن،البته اینکار هم نباید انجام بشه چون حیوون رو نجس میکنن،

  11. ب
    2:49 ب.ظ در مارس 25th, 2016

    اون آقا که پهلوی رو استبداد قلمداد میکنم چیزی نمیفهمه آقا آگه میشه استبداد رو تعریف کن

  12. خسرو فروهر
    3:26 ب.ظ در می 27th, 2016

    پاسخی به مخالفین ایران و فاجعه سازان ۵۷
    باز هم دروغی دیگر از سوی پهلوی ستیزان! سربازی که به همراه یکی یارانش ناو ببر, یکی از ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران را آتش زد قهرمان شما شده است؟! کارخانه دروغ سازی شما نسل شوم ۵۷ تمامی ندارد؟ ۶۵ سال پیش در هنگام جنگ سرد جزای این کار در هر کشوری در ان زمان همین میبود.
    ننگتان باد که در هراس از نور , تاریک پرست بودید و هستید!

    شکوه … , خواری … – از هنر ساسانی تا ابتذال …!!

    خسرو فروهر

  13. وحید فلاحی
    7:23 ب.ظ در ژوئن 30th, 2016

    خسروی گرامی , وبلاگ من برای دومین بار فیلتر شده و دیگر به درخواستهایم پاسخی داده نمی شود تا همیشه فیلتر بماند . اگر تشخیص شما درست بود و من از مداحان نظام بودم وبلاگم با وجود اینکه حتی یک نوشته در یکسال و نیم اخیر نداشته فیلتر نمی شد .
    از سوی دیگر اگر به نوشته های دیگر وبلاگ مانند آنهایی که در مورد جنایات صفویه نگاشته شده سر بزنید خواهید دید که دیگرانی هم مرا به نوکری آمریکا و اسراییل و حقوق گرفتن از وهابیون عربستان و خیانت به کشور و چه و چه متهم کرده اند . کاش تندی آتش احساسات ما ایرانی ها کمی فروکش می کرد تا فرصت می کردیم در مورد ایده هایمان با هم گفت و گو کنیم . فحاشی را صدها سال است تجربه کرده و به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم .

  14. اشكان
    4:36 ب.ظ در می 31st, 2016

    اينجاست كه ميگن:
    تن فروشان را دگر فردى نگويد فاحشه
    نا كه فاسد زادگان ميهن فروشى ميكنند…
    اين كار را اگر اين بى پدر در كشور الگوش كه روسيه بود انجام ميداد، تا اجدادشو ميسوزوندند و خاكسترشون را در بيابانهاى ماگادان پخش ميكردند.

  15. وحید فلاحی
    7:15 ب.ظ در ژوئن 30th, 2016

    روسیه سرزمین گسترده ای است با تاریخی طولانی و پر ماجرا . بیش از یک کتاب ( در ماگادان کسی پیر نمی شود ) باید خواند تا کمی این همسایه ی دردسر ساز و خطرناک را شناخت .

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب