Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
تکفیر یک مجسمه « پرثوه

سلام

آریوبرزن را که می شناسید . سردار غیرتمند ایرانی که در هنگامه ی شکست داریوش سوم از اسکندر مقدونی و فرار او از برابر سپاه دشمن , در اطراف یاسوج امروزی دفاعی جانانه و ناامیدانه را ترتیب داد و به مدت یک هفته با 1000 مرد جنگی سپاه 30 هزار نفره ی اسکندر را زمین گیر کرد و در پایان هم با خیانت یک چوپان شکست خورد و خودش و همه ی سرابازان دلیرش کشته شدند . در شهر یاسوج مجسمه ای از این سردار بزرگ در میدانی به همین نام نصب شده است که با اعتراض شدید فرمانــده ی ســپـاه پاســداران آن شهر مواجه شده و حکم دادستانی هم برای برداشته شدن مجسمه صادر شده است . با این منطق که ما ارزشهای والاتری داریم که به عنوان نماد ارزشی استفاده کنیم . ( منبع خبر )

آیا آریو بزرن یک شهید نیست ؟ در تعریف شهید آمده است که : هر کسی که به مرگ غیر طبیعی و در جهت هدف مقدسی از دنیا برود . آیا این هدف فقط در صورت مذهبی بودن دارای ارزش است ؟ دفاع از میهن و مردم بی گناهی که در برابر سپاه خونریز دشمن یار و یاوری ندارند آیا هدفی مـقــدس نیست ؟

به باور من ارزشهای غیردینی هم شایسته ی توجه هستند .

حتما شما هم با من هم آوایید که جامعه ی امروز ما به هیچ روی یک جامعه ی اخلاقی نیست و بی اخلاقی و بداخلاقی در میان ما ایرانیان بی داد می کند . آیا این بحران اخلاق نتیجه ی بی اعتنایی به بسیاری ارزشها نیست ؟

آیا بزرگ مردی مانند آریو که می تواند الگوی بسیاری از جوانان امروز ما باشد باید به جرم آنکه 1000 سال پیش از اسـلـام زندگی می کرده نابود شود و یادی از قهرمانیهای خودش و سربازانش نشود ؟

انگلیسیها یک رابین هود دارند که در مقام مقایسه ابدا در سطح قهرمانی مانند آریو نیست . اما آنقدر فیلم و سریال و کارتون و کتاب از این شخصیت منتشر کرده اند که مردم همه ی دنیا به خوبی و بسیار فراتر از آنچه که بوده او را می شناسند .

مردم ایالات متحده که در این زمینه چنان ضعف دارند که آدمکشهایی مانند بیلی بچه ( billy the kid ) و دزدان بانک مانند جسی جیمز را اسطوره و قهرمان می شناسند . اما ما با داشتن یک تاریخ پر از قهرمان در تلاشیم که همه ی قهرمانان غیر اسلامی مان را فراموش کنیم .

آیا حذف تاریخ ایران پیش از اســلام تندروی نیست ؟

2011/07/04
1 دیدگاه

1 دیدگاه »

  1. میثم
    6:32 ب.ظ در جولای 10th, 2011

    برخیزو مگو که قبله ام آتش نیست
    یا عزت مرزو بوم من آرش نیست
    صد بار اگرِ.. صلیب دارت بزنند
    سازش نکنی که قوم ما کارش نیست

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب