Warning: Declaration of AVH_Walker_Category_Checklist::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.widgets.php on line 62

Warning: Declaration of AVH_Walker_CategoryDropdown::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-content/plugins/extended-categories-widget/4.2/class/avh-ec.core.php on line 876

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /home/vehcom/domains/parsaveh.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 324
المعجم فی مباحث کپی رایت « پرثوه

 

سلام

حتما خبر دارید که مهران مدیری در فروختن سریال اخیرش یعنی قهوه ی تلخ به صدا و سیما ناکام مانده . بحث درباره ی چیستی و چرایی این ماجرا به گفتار ما ربطی ندارد . بحث ما چگونگی برخورد ما با این فرآیند است .

مهران مدیری در تمامی سالهای گذشته جدای از آنکه ثابت کرده در زمینه ی کاری خودش بهترین است , ثابت کرده که نان به نرخ روز خور هم نیست و در کارش به فلسفه ی هنر و تعهد اجتماعی هنرمند کاملا پای بند است .

درصد بالایی از انتقادات مدیری در کارهایش متوجه خود مردم است . ما نابسامانی ها و معضلات اجتماعی زیادی داریم که چندان به نظام سیاسی و شرایط جهانی هم مربوط نیست به خودمان مربوط است و بس . شاید خیلی از هنرمندان هرگز به این معضلات اشاره ای نکنند , با این منطق که مبادا مردم بدشان بیاید و مخاطب کارهایشان کم شود . در حالی که مدیری بر اساس طرز فکرش همواره اینها را به زیباترین شکل ممکن بیان کرده و چون حرفش از دل بر آمده لاجرم بر دل هم نشسته .

امروز مدیری برای رساندن کارش به دست مردم به مشکل برخورده . فروش سریال از طریق شبکه ی ویدئوی خانگی تنها راه حل بود . اما همکاری مردم تنها وسیله ی موفقیت این راه حل است .

در بخش آغازین دیسک یک مدیری می گوید : ” جان من , جان من , جان من این کار را کپی نکنید” برای شخصی در حد و اندازه ی مدیری انصافا کار آسانی نیست که به این شکل ملتمسانه از مردم کپی نکردن را بخواهد .

ما که هزاران تومان خرج اصلاح جهت آنتنهای ماهواره مان می کنیم تا سریال های پوچ و باعث شرمندگی فارسی وان را از دست ندهیم و از سرگذشت سالوادور و ایزابل و فریجوریتو بی خبر نمانیم , ما که کفش و لباس کودکانمان را هم با مارک جومونگ می خریم آیا شایسته نیست که از هنرمند ارزشمند خودمان هم حمایت کنیم ؟

به گمان من حمایت از مدیری حمایت از هنر متعهد و فاخر است .

برای من که هر روز بی اغراق چند ساعت وقت برای هر کدام از مطالب این سایت صرف می کنم **( بماند که نتیجه , چقدر از طرف شما با بی مهری و بی توجهی مواجه می شود ) کاملا قابل لمس و درک است که کاری مانند قهوه ی تلخ با چه مقدار تلاش و صرف وقت و هزینه به انجام رسیده . تازه مطالب  کسل کننده ی پرثوه کجا و سریال مهران مدیری کجا .

بیایید برای یکبار هم که شده همدل باشیم و مسوول . قیمت هر بسته ( سه قسمت ) فقط 2500 تومان است که هر دو هفته یکبار منتشر می شود . یعنی هفته ای 1250 تومان که انصافا در برابر هزینه ی کارت شارژ ایرانسل مصرفی هر کدام از ما هیچ است ( خودم را با شما جوانان اس ام اس خوار قاطی کردم 🙂 ) .

به امید همکاری و همراهی همه ی ما .

————————————————————————

پاورقی :

**نخیر لاف نزدم . واقعا هر روز چند ساعت وقت صرف می شود . حتما شما هم تصدیق می کنید که مطالب پرثوه کپی از نوشتار و دسترنج دیگران نیست و حاصل گردآوری اطلاعات از چند منبع مختلف و به قلم ضعیف خودم است .

2010/09/15
7 دیدگاه

7 Comments »

  1. majid
    1:12 ب.ظ در سپتامبر 15th, 2010

    ای آقا

    واسه دانشجویی که نه فارسی وان می بینه

    نه پول داره که شهریه دانشگاهشو بده

    2500 خیلی پول

  2. AH
    2:45 ب.ظ در سپتامبر 15th, 2010

    agha mhran ham khodesho forokht. chan rooz pish rafte ba ahmadinezhad molaghat karde va pache khari karde.

  3. من
    5:45 ب.ظ در سپتامبر 15th, 2010

    رفیقتون یکی به نعل میزنه یکی به میخ، از این طرف نمی ره پیش رهبر که حمایت مردم از دست نده از طرف دیگر میشینه با احمدی نژاد و مشایی افطار میکنه و بهم هدیه رد و بدل میکنن!!! فکر میکنه همون مردمی که واسه حرکت اولش حمایتش کردند حرکت دومش رو ندیدند و رو بر نمی گردونند؟؟؟!!!
    دوستان نگران فروش قهوه تلخ نباشند هرچیش بمونه مشایی جان نقد پولشو میده…

  4. فرشاد
    8:53 ق.ظ در سپتامبر 16th, 2010

    از این تقدیم به احمدی نژاد کسی لینک داره؟!

  5. ما
    6:43 ق.ظ در سپتامبر 16th, 2010

    اتفاقا به این دلیل که مهران مدیری یک مجموعه به احمدی نژاد هدیه کرده من این سریال رو تحریم میکنم.

  6. رضا
    2:31 ب.ظ در سپتامبر 16th, 2010

    آقا من که رفتم پک اول داستان خریدم حالا مهران مدیری هر جا می خواد بره هر کی رو هم می خواد ببینه اصلا برام مهم نیست.
    راستی دمش گرم عجب سریال باحالی ساخته من که خیلی حال کردم از همین حالا هم پول پک دوم رو کنار گذاشتم.

  7. من
    10:25 ب.ظ در سپتامبر 22nd, 2010

    لینکشو پیدا نکردم . تو سایت tabnak.com هفته گذشته میتونید بگردید.

Leave a comment

خوراک RSS برای نظرات این مطلب